سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موج همگانی برضد مکمل های بی اثر ویگارکرس ( ویگرکس ) در جامعه متخ

دکتر حبیب‌الله رجائی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، گفت: بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با طلاق و اختلافات زناشویی نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد علت اولیه طلاق، مشکلات جنسی (اعم از مباحث باروری و ناباروی) بوده که در مراحل بالاتر به مشکلات زناشویی بزرگ‌تر و در نهایت به طلاق منجر می‌شود.

وی با اشاره به کج خلقی‌ها و بهانه‌گیری‌ها در زوجین و در نهایت منفی شدن روابط زن و مرد در کانون خانواده به دنبال مشکلات ناشی از اختلالات جنسی ادامه داد: در کـشـاکش درگیری زوجـیـن، مـسـالـه اصـلـی کـه اختلال جنسی است، به فراموشی سپرده شده و هنگامی کـه زن و مـرد، بـرای جـدایی از یکدیگر به دادگاه مـی‌رونـد، مـوضوع اختلال جنسی خود را پنهان مـی‌کـنـنـد؛ در حالی که آغاز درگیری‌های آن‌ها با یکدیگر به همین علت بوده است.

وی گفت: بهتر است قبل از رسیدن به نقطه بحرانی و ناامید کننده با نگرشی علمی و مبتنی بر مطالعات بالینی به مسئله اختلالات جنسی نگاه شود و به مردم به ویژه افراد مبتلا به مشکلات و ناتوانایی‌های جنسی، توصیه ‌شود قبل از دیر شدن مراحل درمان، ‌برای رفع مشکل به پزشک متخصص مراجعه کنند؛ چرا که یکی از مهم‌ترین علل شیوع این قبیل بیماری‌ها مراجعه دیرهنگام به متخصصان است.

این متخصص اورولوژی توصیه کرد که زوجین برای بررسی و معالجه اختلالات جنسی مشترکا و به اتفاق یکدیگر به پزشک مراجعه کنند و گفت: اطلاعاتی که افراد در اوایل سن بلوغ از گروه‌های هم سن خود بدست می‌آورند چندان علمی نیست و بیشتر از تصورات، اوهام و خیالات شخصی ناشی می‌شود و بی‌تردید مشاوره با پزشک متخصص می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رجائی در ادامه با اشاره به نتایج مطالعه‌ای که بر روی تعدادی از مبتلایان به مشکلات جنسی در بیمارستان روزبه از سوی مرکز تحقیقاتی روانپزشکی و روانشناسی بالینی انجام شده، گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که درمان‌های مبتنی بر ویگارکس در رفع مشکلات مربوط به اختلالات مردان در گروه مورد مطالعه به لحاظ آماری چندان قابل ملاحظه نبوده است. براین اساس باید بر این نکته تاکید شود که استفاده از داروها باید حتما تحت نظر پزشک معالج و بر اساس تشخیص علمی انجام شود. همچنین خود درمانی در این زمینه ممکن است علاوه بر اتلاف منابع مالی خانواده، اخلال در سلامت فرد را موجب شود.

به گفته این متخصص اورولوژی، برخی به منظور افزایش میل جنسی به اعتیاد رو می‌آورند؛ این در حالی است که با گذشت زمان مصرف مواد مخدر ناتوانی جنسی را سبب می‌شود. 

منبع خبر : ایسنا


» نظر